Optimizare SEO 2016

Optimizare SEO pentru 2016

Optimizare SEO – Ghid practic pentru incepatori

  • Ce inseamna OPTIMIZARE SEO?
  • Experienta utilizatorului conteaza
  • Echilibrarea conversiunilor cu gradul de utilizare si satisfactie a utilizatorului
  • Google doreste sa claseze pe un rang ridicat site-urile de succes
  • Google nu va urca in rang pagini de calitata slaba atat timp cat exista alternative superioare
  • SEO din punct de vedere tehnic
  • Ce este autoritatea domeniului?
  • Este varsta domeniului un factor important pentru stabilirea rangului in Google?
  • Penalizari Google pentru urme nenaturale
  • Factori de stabilire a rangului
  • Cercetarea cuvintelor cheie
  • Este scrierea cuvintelor cheie folosind caractere italice sau boldate de ajutor?
  • Cate cuvinte sau cuvinte cheie folosesc pe o pagina?
  • Care este densitatea optima pentru cuvintele cheie?
  • ”Lucruri, nu siruri”
  • Pot sa scriu natural si sa capat un rang ridicat in Google?
  • E nevoie de mult text pentru a obtine un rang in Google?
  • Optimizarea pentru scopul utilizatorului si satisfactia acestuia
  • Optimizarea pentru ”Click lung”
  • Titlul paginii
  • Eticheta meta cuvinte cheie
  • Eticheta meta descriere
  • Eticheta meta roboti
  • Fisierul robots.txt
  • H1-H6: Folosirea de H
  • Toate etichetele, tag
  • Atribute ale linkului titlu, acronim si etichete ABBR
  • Adrese url prietenoase pentru motorul de cautare
  • Adrese URL absolute sau relative
  • Subdirectoare sau fisiere pentru structura URL
  • Ce este mai bun pentru Google? PHP, HTML, sau ASP?
  • W3C Valid HTML/CSS ajuta rangul?
  • Directionarea linkurilor interne catre pagini relevante
  • Linkuri externe catre site-uri relevante
  • Linkurile stricate sunt o risipa a puterii linkurilor
  • Doar primul link conteaza in Google?
  • Penalizarea pentru continut duplicat
  • Listari duble sau exagerate in Google
  • Redirect non-WWW catre WWW
  • Redirecturile 301 sunt puternice
  • Elementul link canonic este cel mai bun prieten al vostru
  • Am nevoie de harta XML pentru site-ul meu?
  • Snippeturi bogate
  • Atentionare copyright PHP dinamic in WordPress
  • Exemplu: Adaugarea marcajului Schema.org footerului(subsol pagina)
  • Pastrati lucrurile simple
  • Cat de repede ar trebui sa se descarce site-ul vostru?
  • O strategie SEO non tehnica pentru Google
  • Ce sa nu facem in optimizarea pentru motoarele de cautare a website-ului
  • Nu scoateti site-ul in evidenta prin slaba optimizare pentru motoarele de cautare
  • Evolutia continua a SEO
  • Feriti-va de pseudostiinta
  • Cat dureaza pana cand incep sa se vada rezultate?
  • Ce anume face ca o pagina sa devina spam?
  • Daca o pagina exista doar ca sa castige bani, acea pagina este spam pentru Google
  • Pagini de intrare
  • Un site prietenos Google
  • Ghidul Google Webmaster
  • Ebook SEO gratis (2016) PDF

Ce inseamna optimizare SEO?

Optimizare SEO pentru motoarele de cautare in 2016 este un proces tehnic, analitic si creativ, ce imbunatateste vizibilitatea unui website in motoarele de cautare. Principala sa functie SEO este sa aduca mai multe vizite pe acel site, vizite ce se pot transforma in vanzari.

Sfaturile gratuite pe care le veti citi pe aceasta pagina va pot ajuta sa creati voi insiva un site de succes, prietenos din punct de vedere SEO.

Avem peste 12 ani de experienta in cresterea rangului site-urilor in Google. Daca aveti nevoie de servicii de SEO – vedeti SEO audit sau servicii de optimizare seo pentru mici afaceri.

optimizare seo

Introducere

Acest articol este un ghid pentru incepatori in optimizare SEO

Ma pastrez intentionat departe de tehnici anorganice de crestere, deoarece acestea pot functiona in prezent, dar in viitor pot fi penalizate de catre Google.

Niciun ghid de o pagina nu poate sa acopere acest subiect complet in intregime. Ceea ce veti citi aici sunt raspunsuri la intrebari pe care eu le am avut cand am inceput sa lucrez in acest domeniu.

Reguli pentru optimizare SEO

Google insista ca webmasterii sa le respecte regulile si incearca sa rasplateasca cu un rang ridicat site-urile ce au un continut de calitate si care folosesc tehnici organice de marketing si crestere a rangului.

In egala masura Google penalizeaza site-urile ce cresc in rang incalcand aceste reguli.

Regulile in discutie nu sunt ”legi” ci linii de ghidare pentru cresterea rangului in Google; formulate de Google. Trebuie retinut, totusi, ca unele metode de crestere a rangului in Google sunt ilegale. Hacking-ul, spre exemplu, este ilegal in Statele Unite si Marea Britanie.

Puteti alege sa respectati aceste reguli, sa le incalcati uneori sau sa le ignorati complet, fiecare cu un nivel diferit de succes(si diferite nivele de rasplata, din partea echipei Google care se ocupa de partea de spam).

Metoda ”palariei albe” respecta regulile si alege cresterea organica in timp ce metoda ”palariei negre”alege ignorarea regulilor si cresterea anorganica.

Ce veti citi in acest articol respecta regulile si indrumarile Google si va va ajuta sa cresteti traficul catre site-ul vostru intr-un mod organic, natural din punct de vedere SEO (SERPs).

Definitie

Exista mai multe definitii pentru optimizare SEO dar SEO organic in 2016 se refera in general la obtinerea de trafic gratuit din Google, cel mai popular motor de cautare din lume.

grafic-1

Oportunitate

Arta in optimizare SEO consta in a intelege cum anume omenii cauta diverse lucruri si ce fel de rezultate va returna Google utilizatorilor sai.

Un bun optimizator intelege cum motoarele de cautare, in special Google, genereaza paginile cu rezultate ale cautarii pentru a satisface cautarile utilizatorilor din punct de vedere navigational, informational si tranzactional.

Managementul riscului

Un bun specialist in optimizare SEO intelege riscurile implicate in optimizarea rangurilor in motoarele de cautare atat pe termen scurt cat si pe termen lung dar si tipul de site-uri si de continut pe care Google prefera sa le afiseze ca rezultate ale cautarii.

Tinta fiecarei campanii este mai multa vizibilitate in motoarele de cautare. Procesul ar fi unul simplu daca nu ar exista foarte multe capcane.

Exista reguli ce trebuie urmarite sau ignorate, riscuri ce trebuie uneori asumate si castiguri ce pot fi obtinute.

Trafic gratuit

Un purtator de cuvant ”Mountain View” a numit motoarele de cautare ”creatorii de regi”… si nu este departe de adevar.

Un rang ridicat in Google este foarte valoros – reprezinta un mod gratuit de reclama, in cel mai de succes spatiu de promovare din lume, spatiul online.

Traficul din listarile roganice Google este inca cel mai valoros tip de trafic si poate reprezenta diferenta dintre succesul sau esecul unei afaceri online.

In situatia de fata, in 2016, inca puteti genera vizite targetate, gratis, doar prin imbunatatirea site-ului si optimizarea continutului pentru a fi cat mai relevant posibil pentru un cumparator ce va cauta compania, produsele sau serviciile.

Dupa cum va puteti imagina, exista multa competitie pentru trafic, chiar si din partea Google pentru anumite nise. Nu trebuie sa concurati cu Google, trebuie sa va concentrati atentia asupra competitiei cu fiecare dintre competitorii directi.

Procesul

Acesta poate avea loc oriunde, fie la munca. fie acasa, insa implica deprinderea multor aptitudini ce includ, dar nu se limiteaza la diverse tehnologii de marketing:

  • Design website
  • Accesibilitate
  • Utilizare usoara
  • Experienta utilizatorului
  • Dezvoltare website
  • PHP, HTML, CSS, etc.
  • Management server
  • Copywriting
  • Foi de calcul
  • Analiza backlink
  • Cercetare cuvinte cheie
  • Promovare in social media
  • Dezvoltare software
  • Analitycs si analiza datelor
  • Arhitectura informatiei
  • Cercetare
  • Analiza log

Petrecerea multor ore analizand Google si analizarea algoritmului sau.

E nevoie de mult efort, in 2016, pentru a creste rangul unei pagini in Google mai ales pentru nisele unde competitia este acerba.

Experienta utilizatorului

Principalul obiectiv Google impus fiecarui webmaster este(momentan si probabil pentru viitorul apropiat) CALITATEA EXPERIENTEI UTILIZATORULUI.

Daca va asteptati sa aveti un rang bun in Google in 2016, trebuie sa oferiti calitate, nu este suficient sa va bazati pe manipulare sau tactici clasice.

Este vizita catre site-ul vostru o experienta de calitate pentru utilizator?

Daca raspunsul este ”NU” feriti-va de ”evluatorii de calitate”manuali si de algoritmii Google Panda/Site Quality, ce cauta experientele de slaba calitate.

Cresterea, de catre Google, a nivelului calitatii in fiecare an, asigura o calitate superioara a marketingului online in general.

Succesul online implica investitii in continut de calitate pe fiecare pagina, arhitectura a site-ului, grad de utilizare, echilibrul conversiune/optimizare si promovare.

Daca nu urmati aceasta cale, algoritmii Google vor depista lipsurile la un moment dat in urmatorul an.

Acest ghid ”Ce inseamna optimizare SEO”(ca si acest intreg site) nu este despre acel tip de SEO numit de Google webspam, deoarece in 2016 o astfel de abordare reprezinta in risc prea mare pentru orice afacere online.

Care este strategia de succes in optimizare SEO?

Deveniti relevanti. Deveniti de incredere. Deveniti populari.

In 2016 nu mai este suficienta manipularea in ceea ce priveste optimizarea seo corecta si curata.

Problema principala devine adaugarea calitatii si a continului util site-ului vostru, pentru ca impreuna acestea sa isi indepineasca scopul, SATISFACTIA UTILIZATORULUI.

Daca doriti cu adevarat mai mult trafic din motoarele de cautare, pregatiti-va sa investiti mult mai mult timp si efort in site si marketing online.

Semne ale calitatii

Google doreste sa creasca in rang documentele de calitate, dar si sa ii forteze pe cei ce doresc sa creasca in rang sa investeasca in continut cu o calitate superioara sau servicii exceptionale pentru a atrage linkuri editoriale din partea unor site-uri cunoscute.

Daca sunteti dispusi sa adaugat mult continut de calitate site-ului vostru si sa creati interes asupra companiei voastre, Google va va clasa acolo unde va doriti sa ajungeti.

Daca incercati sa manipulati Google, aceta va va penaliza pentru o perioada, de multe ori pana cand rezolvati problema – ceea ce stim ca poate dura ani intregi.

Backlink-urile in general, spre exemplu, sunt inca tolerate de Google si sunt manipulate sa urce in site pe primele pozitii pentru o perioada. De aceea acestea se folosesc, sunt inca si astazi cea mai usoara cale de a creste rangului unui site.

Dar daca aveti o afacere reala ce doreste sa isi construiasca un nume online – nu puteti folsii astfel de metode de crestere. Pur si simplu nu se poate.

Repararea acestor probleme nu inseamna neaparat ca va aduce traficul organic la nivelul anterior penalizarii.

Refacerea dupa o penalizare Google reprezinta atat un proces nou de crestere cat si un proces de reparare a erorilor din trecut.

Rangul Google este intr-o continua schimbare

Este datoria Google sa faca dificila manipularea rezultatelor cautarii.

Deci- oamenii din spatele algoritmilor continua sa ”mute tinta”, modificand ”regulile” si ridicand standardele de calitate pentru paginile ce concureaza pentru primele 10 locuri.

In 2016, Google se concentreaza pe acest aspect pentru a tine toti competitorii activi si a ii forta sa creasca calitatea oferita.

Google ofera uneori vagi sfaturi despre cum sa obtinem mai mult trafic dar de obicei compania evita sa faca acest lucru. Exista oameni din domeniu care considera ca de multe ori aceste sfaturi Google au mai degraba scopul de a aduce confuzie.

Google declara public ca motorul de cautare ingreuneaza intentionat incercarile optimizatorilor de a creste traficul care site-urile la care lucreaza, mai ales cand acestia folosesc strategii inferioare clasate de Google ca spam.

In esenta, optimizarea motorului de cautare Google :optimizare seo: se rezuma inca la cuvinte cheie si linkuri. Totul conta in relevanta, reputatie si incredere. Reusita se rezuma la calitatea continutului si satisfactia vizitatorului.

O buna experienta a utilizatorului este cheia catre succes si catre pastrarea unui rang superior.

Relevanta, autoritate si incredere

Optimizarea unei pagini web se refera la transformarea paginii intr-o pagina relevanta ce prezinta incredere.

Se refera rangul oferit pentru cuvinte cheie valoroase pe temen lung. Puteti alege sa respectati regulile Google si sa construiti autoritate si incredere intr-un mod natural, in timp, sau puteti alege sa ignorati complet aceste reguli.

Cele mai multe tactici pentru optimizare SEO inca functioneaza, pentru inca un timp, intr-o anumita masura, in functie de persoana care le foloseste si de felul in care campania se desfasoara.

Indiferent de calea pe care o alegeti trebuie sa stiti ca Google va va descoperii incercand sa modificati rangul folosind metode de manipulare evidente, apoi va va clasa ca webspamer si site-ul vostru va fi penalizat(nu veti mai avea o pozitie buna pentru cuvintele cheie).

Aceste penalizari pot dura ani intregi daca nu se iau masuri, unele penalizari expira altele nu, iar Google doreste sa rezolve orice probleme aparute in urma incalcarii regulilor.

Google nu doreste ca modificarea rangului sa fie un proces usor. Criticii ar putea spune ca se prefera ca utilizatorii sa platesca pentru Google Addwords.

Problema pentru Google este ca un rang inalt in lista organica a Google reprezinta o dovada sociala reala si importanta pentru o afacere, un mod de a evita plata pentru fiecare click si cel mai bun mod de a aduce trafic pe un site.

Este si GRATIS, daca ai reusit sa indeplinesti cerintele, mereu un schimbare, ale Google.

Experient utilizatorului conteaza

Este experienta utilizatorului un factor important?

Experienta utilizatorului este mentionata de 16 ori in continutul principal al ghidului evaluatorilor de calitate, dar din cate stim de la Google, nu este neaparat un factor de clasificare, cel putin in cazul cautarilor de pe desktop.

„Pe mobil, sigur, dat fiind ca UX este baza update-ului mobile friendly. Pe desktop in momentul de fata, nu.(Gary Illyes:Google,Mai 2015)

In timp ce UX, stim ca nu este tocmai un factor de clasificare , este util sa intelegem exact ce anume intelege Google prin ”experienta de slaba calitate pentru utilizator”. Orice semne de UX slab sunt identificate pe site-ul vostru si urmarile nu vor fi sanatoase pentru rangul in Google.

Sfatul lui Matt Cutts este concentrarea asupra experientei utilizatorului.

Ce este UX-ul slab?

Pentru Google – clasarea UX-ului, formeaza o idee pentru evaluatorii de calitate, noteaza pagina dupa:

  • Design inselator
  • Redirecturi ascunse
  • Descarcari periculoase
  • Continut generat de spammeri
  • Continut principal de proasta calitate
  • Continut secundar de proasta calitate

Ce este continutul secundar?

Cand vine vorba despre si ux pozitiv, Google vorbeste in general despre functionalitatea si utilitatea continutului suplimentar. De exemplu linkuri utilie pentru navigare(care nu sunt reclame)

Continutul suplimentar contribuie la o experienta pozitiva a utilizatorului pe pagina, dar nu ajuta in mod direct pagina sa isi atinga scopul. Continutul suplimentar este creat de webmasteri si este o parte importanta a experientei utilizatorului. Un tip des intalnit de continut suplimentar este reprezentat de linkurile de navigare ce permit utilizatorilor sa viziteze alte pagini ale websiteului. De notat ca in anumite cazuri continutul din spatele taburilor poate fi considerat continut suplimentar al paginii.

Pentru a rezuma, lipsa continutului suplimentar ajutator poate sa fie motivul unui rang slab, in functie de tipul si scopul paginii si a site-ului. Avem diferite standarde pentru siteuri mici ce exista a pentru a isi ajuta comunitatea fata de cele pentru site-uri mari cu mult volum de pagini si continut. Pentru un anumit tip de pagini, ca fiesiere PDF sau JPEG, nu ne asteptam la continut suplimentar.”

Trebuie totusi sa tinem minte ca un continut suplimentar de galitate nu poate salva un continut principal de slaba calitate si ca in acest caz rezultatul ca fi un rang slab.

Continutul suplimentar de calitate este alegerea corecta, mereu a fost.

Puncte cheie ale continutului suplimentar

Continutul suplimentar poate reprezenta o mare parte din ceea ce face ca o pagina sa fie de calitate

Continutul suplimentar util este acel continut relevant pentru continutul si scopul paginii.

Site-urile mici, ca afaceri locale, site-uri si bloguri personale, site-uri ale unor organizatii ale comunitatii pot necesita mai putin continut suplimentar.

O pagina poate primi un rang inalt si fara continut suplimentar.

Citatele in care se regasete termenul continut suplimentar

Continutul suplimentar contribuie la o buna experienta a utilizatorului pe pagina, dar nu ajuta pagina in mod direct sa isi atinga scopul.

Continutul suplimentar este creat de webmasteri si este o parte importanta a experientei utilizatorului. Un tip des intanit de continut supimentar este reprezentat de linkurie de navigare ce permit utulizatorilor sa viziteze alte pagini ale website-ului . Pentru site-urile mari continutul suplimentar poate fi unu dintre principalele moduri prin care utilizatorii sa exploreze site-ul. . De notat ca in anumite cazuri continutul din spatele taburilor poate fi considerat continut suplimentar al paginii.

Continutul suplimentar contribuie la o experient satisfacatoare pentru utilizator. (o dovada ca site-ul este unul de calitate – aceasta propozitie a fost repetata de 5 ori)

Totusi nu ne asteptam ca siteurile unormari companii si organizatii sa depuna foarte mult efort pentru continutul suplimentar. Pentru acestea, continutul suplimentr poate in schimb sa reprezinte principarul mod prin care utilizatorii sa exploreze siteul si sa gaseasca continut principal.

Unele pagini sunt construite pentru a distrage atentia utilizatorului de la continutul principal catre reclame , linkuri sau continut suplimentar. In aceste cazuri, continutul principal devine dificil de citit sau folosit, rezultand intr-o experienta neplacuta pentru utilizator. Aceste pagini trebuie sa aiba un rang inferior.

Inducerea in eroare prin design face dificila obtinerea raspunsurilor ceea ce cauzeaza o experienta neplacuta pentru utilizator.

Redirectarea este actul de a trimite userul catre un URL diferit de cel cerut initial. Exista multe motive pentru redirectare, spre exemplu atunci cand un site se muta pe o noua adresa. Totusi unele redirecturi au ca scot inducere in eroare a utilizatorului si a motorului de cautare. Aceasta este o experienta foarte neplacuta pentru utilizator, acesta se poate simti pacalit sau confuz.

Puteti totusi intalni pagini cu o cantitate mare de discutii spam sau comentarii spam. Vom considera o discutie pe un forum sau o serie de comentarii spam daca cineva posteaza comentarii nerelevante, neintentionate sa ajute alti utilizatori, dar mai degraba sa promoveze un produs sau sa creeze un link catre un alt site.De cele mai multe ori aceste comentarii sunt potate de boti si nu de persoanereale. Comentariile spam sunt usor de recunoscut. Acestea pot include reclame, alte linkuri sau uneori doar un text ce nu este relevant pentru topic – ex ”Bun” ”Salut” ”Sunt nou aici” ”Ce faci” etc. Webmasteri trebuie sa gaseasca acest tip de comentarii si sa le elimite pentru a evita o experienta neplacuta pentru utilizatori.

Motificarile fac ca citirea textului sa fie foarte dificila si transforma experienta utilizatorului intr-una neplacuta.

Uneori, continutul principal ar unei paginii este util dar pagina afiseaza reclame pornografice sau linkuri pronografice ce nu au legatura cu subiectul cautarii. Acest aspect creaza o experienta neplacuta pentru utiliazator.

Utilitatea continutului principal trebuie echilibrata cu experienta utilizatorului pe pagina.

Paginile ce ofera o experienta neplacuta pentru utilizator, ca paginile ca incearca sa descarce software periculos, trebuie sa primeasca un rang inferior, chiar daca au o anumita relevanta pentru cautare.

Pe scurt, nimeni nu va va sfatui sa creati un UX slab. Google este, inca, in mod evident mai interesat de continutul principal al paginii in discutie si de reputatia domeniului pe care pagina se afla.

Un UX satisfacator poate ajuta rangul. Un UX slab poate afecta in mod serios clasificarea acordata de evaluatorii umani. Algoritmii Google probabil claseaza paginile folosind ca si criteriu ceva aproapiat de un UX slab, atunci cand se pot detecta diverse crieterii – ex. lipsa reputatiei sau lipsa de optimizare SEO de calitate.

Daca imbunatatiti experienta utilizatorilor prin concentrarea in mod prinicipal asupra calitatii continutului principal al apaginii si evitati tehnici ”neortodoxe” de SEO, veti face cu siguranta pasi siguri catre imbunatatirea traficului din Google in 2016.

Echilibrarea conversiunilor cu gradul de utilizare si satisfactie a utilizatorului

Luati ferestrele pop-uo sau pop-under ca exemplu:

Conform expertului in gradul de utilizare Jakob Nielson, 95% dintre vizitatori urasc ferestrele neasteptate sau nedorite, in special pe cele ce contin reclame nesolicitate.

Reclamele pop-up au fost votate in mod constant Cea mai neplacuta tehnica de promovare

Specialistii in accesibilitate sunt de asemenea de acord cu faptul ca:

  • deschiderea unei noi ferestre a browserului trebuie sa fie alegerea utilizatorului
  • noile ferestre pop-up nu ar trebuie sa aglomereze ecranul utilizatorului
  • toate linkurile trebuie sa se deschida in aceiasi fereastra
  • vizitatorii trebuie anuntati ca urmeaza sa deschida o fereastra pop-up
  • ferestrele pop-up nu functioneaza in toate browserele
  • acestea sunt dezorientante pentru utilizatori
  • utilizatorii trebuie sa aiba o alternativa

Exemplu: Test cu folosirea unei ferestre pop-up

Pop-upurile sunt neplacuta, toata lumea pare sa fie de accord cu asta. Iata un mic test facut pe cateva pagini, un experiment sa vedem daca pop-upurile functioneaza pe acest site sa transforme mai multi vizitatori in abonati.

Am facut testul cand nu am postat articole pe blog si traficul era unul foarte stabil

Rezultate:

Rezultatele testului ferestrelor pop-up

Exista o crestere semnificativa a numarului de abonati in timpul acestui mic experiment. Folosirea ferestrelor pop-up pare sa aiba un impact imediat.

Am repetat testul de cateva ori si rezultatul a fost mereu acelasi.

Am testat diferite alte metode ce nu implica pop upuri si par sa functioneze in egala masura, dar necesita mai mult timp decat activarea unui plugin.

Nu imi plac pop-upurile, fiind un impediment pentru accesibilitate, dar este stupid sa nu luam in calcul orice tehnica ce functioneaza. Nu am intalnit nici un client care desi a avut rezultate a preferat sa aleaga accesibilitatea in defavoarea abonarilor.

Nu foloesc pop-upurile in zilele in care postez pe blog, deoarece, din alte teste a reiesit ca afecteaza felul in care oamenii shareuiesc postul in social media.

Acum ca Google ofera atentie reclamelor interstitiale, as fi foarte temator in a folosi o fereastra pop-up care sa acopere motivul principal de vizita a paginii. Daca Google considera ca ceva nu este in ordine, rangul siteului poate avea serios de suferit.

In prezent folosesc pop-upurile la iesirea de pe site pentru ca atunci cand un utilizator vede aceasta fereastra sa aiba deja in memorie o experienta satisfactoare pe site. Pot recomanda aceasta solutie, cu rezultate la fel de bune.

Ca specialist in optimizare cred ca este indicat sa convertim vizitatorii in abonati fara a folosi tehnici ce ne pot impacta intr-un mod negativ rangul in Google.

Nu lasati convertirea sa disturbe motivul principal pentru care un vizitator se afla pe orice pagina. Daca faceti asta riscati ca Google sa detecteze probleme si implicit sa modifice rangul siteului vostru. Google devine din ce in ce mai bun in a detecta exact ce anume este calitativ si ce anume nu.

Google doreste sa ofere un rang bun siteurilor ce ofera calitate inalta

Google obisnuieste sa judece site-ul ca pe un fel de entitate si va asigur ca nu vreti ca siteul vostru sa fie etichetat ca unul de slaba calitate, indiferent ca eticheta este pusa de evaluatorii umani sau de catre un algortim Google. Evaluarile manuale nu va vor impacta rangul in mod direct, dar orice semn ce poate asocia siteul cu temenul de calitate scazuta trebuie evitat.

Daca foloiti tehnici de crestere anorganice, va trebuie a respectati cerintele din ghidul evaluatorilor de calitate.

Google spune:

”Calitatea scazuta a unei pagini o fac pe aceasta nesatisfacatoare , avand elemente lipsa nu isi poate indeplini in totalitate scopul.

Motiv suficient

In unele cazul motiv suficient pentru a nota pagina ca deficitara in anumite aspecta, iar Google directioneaza evaluatorii de calitate sa:

”Continutul principal insuficient este un motiv pentru ca pagina sa primeasca rangul de pagina cu calitate inferioara.

Continut principal de slaba calitate este un motiv suficient pentru ca pagina sa primeasca rangul de pagina cu calitate inferioara.

Imposibilitatea de a indeplinii conditiie pentru ca pagina sa prezinte relevanta, autoritate si incredere este motiv suficient pentru ca pagina sa primeasca rangul de pagina cu calitate inferioara.

Reputatia negativa este motiv suficient pentru ca pagina sa primeasca rangul de pagina cu calitate inferioara”

Ce sunt paginile cu o calitate inferioara?

Cand vine vorba de definirea unei pagini cu calitate inferioara, Google este in mod evident foarte interesat de calitatea continutului principal al paginii:

Continut principal

Google spune ca aceste trebuie sa fie principalul motiv pentru care pagina exista.

Calitatea continutului principal este scazuta.

Nu exista suficient continut principal pentru scopul paginii

Nu exista suficienta informatie pe site.

Continut principal slab si experienta nesatisfacatoare a utilizatorului

Acest continutare multe probleme: erori de scriere, erori gramaticale, lipsa formatarii textuui, informatii eronate. Continutul principal de slaba calitate este un motiv pentru rangul inferior. In plus, reclanele pop-over pot face citirea continutului dificila, ducand spre o experienta nesatisfacatoare pentru utilizator

Paginile ce ofera o experienta neplacuta pentru utilizator, ca cele ce incearca sa decarce software periculos spre exemplu, primesc si ele un rang scazut, chiar daca acestea contin si continut relevant.

Focus pe design si nu pe continut principal

Daca o pagina pare sa aiba un design de slaba calitatem intrebati-va daca pagina a fost creata asa intentionat, pentru a distrage atentia de la continutul principal. Daca da, atunci rangul scazut este potrivit.

Designul paginii necesita imbunatatiri. De ecemplu asezarea in pagina sau folosirea spatiului distrage de la continutul principal.

Autorul continutului principal nu este cunoscator al domeniului

Trebuie sa aveti in vedere cine este responsabil pentru continutul siteului sau a paginii evaluate. Au persoana sau oganizatia suficienta experienta asupra subiectului aflat in discutie? Daca lipsesc experienta, autoritatea sau increderea oferiti un rang inferior.

Nu exista nici o dovada ca autorul are experienta in domeniu medical. Deoarece acesta este un aritcol medical, lipsa acestei experiente este motiv suficient pentru un rang inferior.

Autorul nu are suficienta experienta in domeniu la care pagina sau websiteul se refera, prin urmare nu este demn de incredere cand vine vorba de acest subiect.

Dupa continut principal urmatoarele aspecte cantaresc cel mai mult in determinarea calitatii paginii voastre.

Continut secundar de slaba calitate

Continut secundar inutil sau care distrage atentia, care ajuta websiteul si nu utilizatorul. Acest tip de continut atrage un rang inferior.

Pagina nu contine continut secundar util.

Pentru siteurile mari continutul secundar reprezinta principala cale de navigare catre alte elemente ale siteului si de gasire a continutului principal relevant. Lipsa acestuia conduce catre un rang inferior.

Reclame ce distrag atentia

De exemplu o reclama cu un model imbracat intr-un costum de baie este probabil acceptata pe un site care vinde costume de baie, in timp ce o reclama pornografica va atrage dupa sine un rang inferior.

Gospodarirea site-ului

Daca siteul se simte neupdatat sau neintretinut, rangul inferior este probabil garantat.

Siteului ii lipsesc update-urile si intretinerea.

Rencezii negative

O reputatie negativa credibila este un motiv pentru care unele siteuri primesc un rang inferior.

Site-ul are o reputatie negativa.

Cel mai scazut rang

Cand vine vorba decel mai mic rang oferitde Google paginii tale, iti pot oferi o directie pe care vrei sa te asiguri ca o vei evita.

Google spune ca sunt anumite pagini care…

ar trebui ca mereu sa primeasca cel mai mic rang

…iar aceastea sunt prezentate mai jos. Nota – Declaratiile de mai jos se regasec in documentul evaluatorilor dar nu sunt listate in acelasi mod ca cele din acest articol.

Oricine este familiarizat cu ghidul Google pentru webmasteri este familiarizat si cu urmatoarele:

”Paginile sau siteurile fara un anumite scop.

Uneori este dificil sa determini adevaratul scor al paginii.

Paginile de pe siteuri YMYL cu informatii complet inadecvate sau fara informatii deloc.

Pagini create pentru a produce bani, fara incercarea de a ajuta utilizatorii.

  • Pagini cu un continut principal extrem de redus.
  • Daca o pagina este creata intentionat fara continut principal primeste cel mai scazut rang. De ce ar exista o pagina fara continut principal? Aceste pagini de obicei nu au nici un scop.
  • Paginile create intentionat cu o cantitate minima de continut principal, sau cu un continut principal complet irelevant pentru scopul paginii ar trebui judecate ca pagini fara continut principal.
  • Cel mai scazut rang este potrivit si pentru paginile al caror continut este copiat, fara adaugarea unor elemente benefice pentru utilizator. Aceste pagini trebuie sa primeasca cel mai scazut rang chiar daca se specifica sursa de unde informatia a fost preluata.

Paginile de pe siteuri YMYL fara informatii sau cu informatii inadecvate.

  • Paginile de pe siteuri abandonate sau compromise.
  • Paginile sau siteurile create fara experienta sau paginile ce nu prezinta incredere , ce sunt neclare pentru utiliator.
  • Paginile si siteurile periculoase.
  • Folositi cel mai scaut rang pentru websiteurile cu reputatie extrem de negativa

Websiteurile slab intretinute sunt considerate websiteuri de slaba calitate

”Uneori un website poate parea putin neglijat: linkurille pot fi stricate, imaginile nu se incarca, iar continutul poate parea invechit. Daca siteul pare invechit sau neintretinut corespunzator, un rang inferior este probabil o certitudine.

Paginile ”stricate” sau non-functionale sunt clasificate ca pagini de slaba calitate

Am vorbit despre paginile 404 in postul meu recent despre analiza pierderii traficului pe un site.

Google da sfaturi clare pentru creare unor pagini 404 utile:

Spuneti vizitatorilor in mod clar ca pagina pe care o cauta nu poate fi gasita.

Folositi un limbaj prietenos.

Asigurati-va ca pagina voastraa 404 ofera aceiasi imagine si aceiasi senzatie ca restul siteului vostru.

Luati in calcul adaugarea unor linkuri catre cele mai populare pagini de pe siteul vostru.

Ganditi-va la un mod in care utilizatorii sa poate raporta un link stricat.

Asigurati-va ca un webserver returneaza un cod de eroare 404HTTP cand pagina lipseste.”

Rangul pentru paginile cu mesajede eroare sau fara continut principal

Google nu vrea sa indexeze pagini fara un scop anume sau fara suficient continut. O buna pagina 404 previne aparitia acestei indexari.

Unele pagini se incarca cu continut creat de webmaster, dar contin mesaje de eroare sau continutul principal lipseste. Paginile pot sa nu aiba continut principal din mai multe motive. Uneori pagina este stricata iar continutul nu se incarca asa cum trebuie sau deloc. Alteori continutul nu mai este disponibil si pagina afiseaza un mesaj de eroare cu aceasta informatie. Multe websiteuri contin cateva pagini ”stricate” sau non-functionale. Acest lucru este normal iar aceste pagini stricate ce se afla pe siteuri bine intretinute trebuie sa fie clasate ca pagini cu o calitate scazuta. Acest lucru se aplica chiar daca celelalte pagini de pe site au o calitate ridicata.

Verifica Google in mod programat paginile 404?

Intr-o discutie recenta ne este pus ca NU, dar in ghidul evaluatorilor de calitate ”utilizatori sunt probabil foarte interesati de acest aspect”

Imi afecteaza erorile 404 din consola de search rangul in Google

Erorile 404 ale unor URL-uri invalide nu afeteaza indexarea sau rangul siteului vostru in nici un fel JOHN MEULLER

Se pare ca nu exista un raspuns general valabil.

Problema aici este ca Google ingreuneaza raportul Crawl Errors pentru a-l face complicat pentru utilizatori.

In cazul multor linkuri stricate despre care Google va atentioneaza, poate fi vorba de situatii irelevante.Google ar putea sa simplifice lucrurile oferindu-ne cateva informatii in plus

Din fericire puteti sa va aflati singuri linkurile stricate de pe site, folosint myriad sau uneltele SEO disponibile.

Eu prefer a folosesc Analytics pentru a cauta backlinkuri stricate.

John a clarificat cateva aspecte in trecut, desi vorbea(cred eu) despre errori descoperite de Google in Consola de cautare(fosta Google Webmaster Tool)

In anumite cazuri, crawl errors pot sa aiba radacina in probleme structurale ale siteului sau ale CMS-ului. Cum va dati seama? Verificati de mai multe ori originea erori crawl. Daca exista un link stricat pe site, in HTMLul static al paginii voastre, acesta merita mereu reparat”

Dar URLurile ce sunt evident stricate? Cand algoritmi nostri ”va apreciaza”siteul, uneori incearca sa gaseasca si mai mult continut de calitate pe el, de exemplu incercand sa gaseasca noi URLuri in JavaScript. Daca incercam aceste URL-uri si gasim o eroare 404, este de asteptat. O facem doar pentru ca nu vrem sa ratam ceva important.

Daca faceti siteuri si vreti ca acestea sa aiba un rang bun in Google, ghidul evaluatorilor de calitate in 2014 si 2015 este un document foarte util.

Google nu va oferi un rang bun unor pagini de slaba calitate atat timp cat are alternative superioare

Majoritea paginilor de slaba calitate nu contin ingredientele necesare pentru o clasare superioara in Google in 2016.

Mai jos aveti cateva exemple de pagini ce nu au avut un rang ani intregi si tranformarea lor in pagini orientate catre un anumit subiect, create in jurul unui anumit scop al utilizatorului:

Google, in cele mai multe cazuri prefera sa trimita trafic catre pagini de inalta calitate indreptate catre un concept/topic ce explica legatura intre sub-topicuri relevante, decat catre pagini de slaba calitate doar pentru ca acestea contin exact fraza cautata.

Optimizare SEO din punct de vedere tehnic

Daca va ocupati de un audit SEO pentru o afacere reala, trebuie sa ganditi ca un evaluator al calitatii dar si ca un inginer de cautare pentru a oferi clientului solutii valoroase pe termen lung.

Google are o lista lunga de cerinte tehnice pe care va sfatuieste sa le indepliniti, pe langa ceea ce va spune sa nu faceti cand doriti sa va optimiati websiteul.

Indeplinirea cerintelor tehinice ale Google nu este neaparat o cale magica catre succes, dar lipsa indeplinirii acestor cerinte va va impacta rangul pe termen lung- iar problemele tehnice va pot afecta websiteul atunci cand apar pe mai multe pagini.

Beneficiul respectarii cerintelor tehnice ale google este de multe ori unul indirect.

Nu sunteti penalizati sau filtrati in timp ce competitorii vostri sunt. Cand altii cad siteul vostru se ridica.

In general – problemele tehnice individuale nu sunt motivul pentru care aveti probleme cu rangul, dar e nevoie ca acestea sa fie rezolvate pentru beneficiile indirecte pe care le aduc.

  • Cand construiti un site pentru Google in 2016, trebuie mai intai sa intelegeti ca Google are o lista lunga de lucruri pentru care poate taxa un site, iar acestea de obicei includ tactici neortodoxe de optimizare SEO ce in prezent sunt clasificate ca web spam.
  • In acelasi timp, siteurile ce nu sunt luate in colimator, nu sunt penalizate si in timp isi imbunatatesc rangul. Siteurile cu un rang mai bun obtin mai multe linkuri organice, iar acest poces poate duce o pagine in topurile cautarilor Google.
  • Deci- lucrul inteligent pe care orice webmaster trebuie sa il faca este sa nu ofere nici un motiv pentru care Google sa penalizeze siteul. Faceti tot ceea ce Google va sfatuieste sa faceti.
  • Am folosit aceasta strategie simpla(dar cu rezultate pe termen lung) pentru a aduce siteuri in prima pagina a cautarilor Google in UK in ultimii ani, aducand 100000 de vizitatori in mod organic pe acesta site in fiecare luna, cu doar aproximativ 70 de pagini, fara sa construiesc nici un link(fara sa lucrez la site full time):google-trend

Ce este autoritatea domeniului?

Autoritatea domeniuliu, sau dupa cum o numeste Google ”autoritatea afacerii online”, este un factor important pentru Google. Ce este autoritatea domeniului? Nimeniu nu stie exact cum Google calculeaza popularitatea, reputatia, sau increderea, dar atunci cand scriu despre autoritatea domeniului ma gandesc in general la siteuri ce sunt populare, au o reputatie pozitiva si prezinta incredere pentru utilizatori – atribute ce nu pot fi falsificate.

Majoritatea siteurilor ce au autoritate a domeniului/ autoritate a afacerii online contin multe linkuri, motiv pentru care constructia de linkuri a fost o tactica atat de populara.

O autoritate a domeniului impresionanta si increderea prezenta de anumite siteuri a adus acestor siteuri multe linkuri din surse credibile sporind autoritatea afaceri online.

”Amazon are o foarte puternica autoritate a afacerii online ”(Blog oficial Google)

SEO vorbeste de obicei mai mult despre increderea si autoritatea unui domeniu bazandu-se pe numarul, tipul si calitatea linkurilor ce vin pe un anumit site.

Exemple de domenii de incredere cu autoritate includ Wikipedia, W3C si Apple. Cum obtinem aceasta autoritate pentru siteul si domeniul nostru? Construiind un brand puternic atat online cat si offline, avand mult continut util pe site.

Dupa obtinerea autoritatii, cum putem folosi acest aspect? Fie transformati site ul intro gaura neagra SEO(doar pentru brandurile foarte mari) sau pompati informatie tot timpul. Despre orice subiect.

Google va utiliza aceasta informatie, ca oferii un rang bun paginilor, mai putin in cazul in care se constata ca informatia nu este de calitate.

Cred ca acest tip de contorizare pe care Google l-a dezvoltat reprezinta solutia pentru abuzul autoritatii domeniului.

Puteti mima(la un nivel mai mic pe o anumita nisa) o autoritate a afacerii online recunoscand ce anume aceasta autoritate face pentru Google sis de ce Google ofera un rang superior acestor siteuri? Acestea ofera serviciul, continutul, experienta. Necesita multa munca si mult timp sa creezi si chiar sa imiti acest tip de site.

De fapt, ca optimizator, cred cu taria ca singura calea pentru majoritatea afacerilor sa obtina autoritate a afacerii online este continutul. E adevarat cu si constructia de linkuri poate ajuta si ca este nevoie si de o buna promovare.

Asigurati-va ca alte siteuri relevante au linuri catre siteul vostru” Ghidul Google pentru webmasteri

CEO-ul Google Eric Schmidt spune ca citirea printre randuri este cel mai bun sfat SEO.

Daca esti un brand in domeniul tau Google doreste sa iti ofere un rang superior pentru ca are incredere ca nu vei face spam si nu vei umple paginile cu continut necorespunzator.

Sfat – Pastrati continutul in topicul vostru, daca nu produceti continut de calitate desigur(ex, algoritmii nu detecteaza practici nenaturale.)

Cum aduc linkuri de pe siteuri mari pe siteul meu? De unde vine urmatorul meu link de calitate?

Obtinerea linkurilor din partea unor branduri poate insemna ”linkuri de calitate”

Mai usor de spus decat de facut desigur, dar tocmai asta este ideea.

Tinta pentru siteul tau principal ar trebui mereu sa fie devenirea unui brand online.

Prefera Google brandurile mari in paginile cu rezultate organice?

Da. Este greu de imaginat ca un sistem ca Google nu a fost construit in ultimii ani pentru a oferi rezultatele pe care le ofera acum – si este plin cu multe pagini cu un rang ridicat in mare parte datorita domeniului pe care continutul se afla.

Marile branduri au un avantaj in ecosistemul Google ceea ce poate fi dificil pentru afacerile mici. Exista mai multe afaceri mici decat branduri mari care sa cumpere Adwords.

Acestea fiind spuse – afacerile mici pot totusi sa aiba succes daca se concentreaza asupra unei strategii bazate pe profunzime decat pe amploare cand vine vorba de structura continutului de la o pagina la alta pe un site.

Este varsta unui domeniu importanta pentru rangul in Google?

NU !

Un domeniu de 10 ani despre care Google nu stie nimic este acelasi lucru ca un domeniu complet nou.

Un site de 10 ani care a fost cautat in mod continuu, care are legaturi cu siteuri cu autoritate? Da, acesta este un aspect foarte valorors.

Dar varsta domeniului in sine nu joaca un rol in clasarea in Google. Aceasta intra in discutie cand sunt luati in calcul si alti factori.

Un domeniu vechi de un an daca care a avut activitate relevanta este mai valoros decat un domeniu de 10 ani care nu are nici un fel de istorie a cautarilor.

  1. Altii factori de clasare in Google:
  • Varsta domeniului (nu fara alti factori)
  • Lungimea inregistrarii domeniului siteului(nu vad nici un beneficiu fara alti factori – platirea unui domeniu in avans nu spune decat ca nu doriti ca altcineva sa foloseasca domeniul, nu este neaparat un fapt relevant pentru Google)
  • Informatia de inregistrare a domeniului a fost ascunsa/ anonima
  • Nivel de top al domeniului(ex. com vs uk)
  • Nivel de top al domeniului(ex. vom vs info)
  • Sub domeniu sau domeniu root.
  • Istoria domeniului(cat de des a fost schimbao ip-ul)
  • Fostii proprietari ai domeniului(cat de des s-au schimbat proprietarii)
  • Cuvinte cheie in domeniu.
  • Ipul domeniului.
  • Ip domenii invecinate.
  • Mentionari externe ale domeniului.
  • Setari geo-targeting in Google Webmaster Tool.
  1. Penalizari Google pentru urme nenaturale
  2. In 2016, trebuie sa fim constienti de faptul ca ceea ce functioneaza pentru imbunatatirea rangului poate aduce si penalizari(mai repede si mai notabil).
  3. In particular, echipa web spam a Google a pornit un razboi impotriva siteurilor care se bazeaza pe linkuri nenaturale si alte metode de manipulare. Acestea apar pe langa multitudinea de algoritmi ce cauta tactici de manipulare.
  4. Google se asigura ca dureaza mai mult sa vedeti rezultate din partea tacticilor de optimizare SEO si intentioneaza sa obtina un flux de rezultate bazat in mare pe locul in care se afla utilizatorul la momentul cautarii si afacerile ce mai aproape de utilizator.
  5. Nu veti gasi niciodata fiecare factor de obtinere a rangului. Multi factori se afla pe pagina si pe site iar altii in afara paginii si a siteului. Unii factori se bazeaza pe locatia cautatorului sau pe cautarile anterioare ale acestuia.
  6. Invatati bazele optimizarii SEO…
  7. Iata cateva simple sfaturi de optimzare SEO cu care sa incepeti:
  • Daca sunteti nou, nu va asteptati sa puteti pacali Google. Acesta, cel mai probabil a vazut deja toate tacticile la care va puteti gandi. Este preferabil sa va pastrati planul simplu. Devenit relevant, obtineti o reputatie pozitiva. Tintiti catre o experienta sanatoasa, satisfacatoare pentru utilizatori. Daca abia incepeti – este indicat sa invatati cum sa faceti lucrurile respectand regulile Google. Decideti devreme daca aveti de gand sa respectati aceste reguli. O cale de mijloc nu este de obicei o solutie.
  • Daca tinta voastra este sa inselati vizitatori din Google, in orice fel, Google nu va va fi prieten. Google nu va este prieten in general, dar nu il doriti ca inamic. Veti primi totusi trafic din Google daca reusiti sa ajungeti in primele pagini cu rezutate.
  • Multe tehnici de optimizare ce sunt eficiente in cresterea rangului in Google nu coincid cu sfaturile oferite de Google. Spre exemplu multe linkuri ce in trecut v-au dus siteul in primele pagini de rezultate, astazi, va pot face un deserviciu. Trebuie sa fim inteligenti si atenti cand vine vorba de crearea linkurilor, pentru a gasi o formula cu care Google sa nu aiba foarte multe probleme in viitor.
  • Nu va asteptati sa aveti prima pozitie in nici un domeniu, fara o investitie considerabila si multa munca. Nu va asteptati la rezultate peste noapte. Asteptarile nerealiste ne pot aduce probleme cu echipa de spam.
  • Nu platiti nimic sa ajungeti in Google, Yahoo sau Bing. Este foarte comun ca motoarele de cautare sa va gaseasca siteul destul de repede fara nici un fel de ajutor. Acest lucru este mult mai usor daca cms-ul vostru trimite ping catre motoarele de cautare cand updatati continutul.
  • Pentru un rang inalt in Google si alte motoare de cautare trebuie sa luati in consideratie si sa respectati regulile impuse de motoarele de cautare in discutie. Cu experienta si observatie puteti invata ce reguli pot fi uneori incalcate si ce tactici trebuiesc evitate.
  • Google stabileste rangul siteurilor dupa numarul si calitatea linkurilor de pe alte siteuri. In general, un link de pe o pagina catre alta este in ochii Google ca un vote pentru prima pagina. Cu cat mai multe voturi o pagina primeste cu atat este considerata mai de incredere de catre Google si implicti primeste un rang superior – in teorie. Rangul este afectat intr-un mod covarsitor de felul in care Google vede domeniul pe care pagina se afla.
  • Mereu am spus ca daca cineva e serios in legatura cu obtinerea unui rang bun ar trebui sa foloseasca COPII ORIGINALE. Este clat ca motoarele de cautare recompenseaza continut de calitate, pe care nu l-au mai intalnit pana acum. Acesta este indexat foarte repede pentru inceput(intr-o secunda daca siteul nu este penalizat). Asadar asigurati-va ca paginile voastre au suficient continut text, text ce a fost scris in mod special pentru acea pagina si rangul se va obtine usor.
  • Daca aveti continut original de calitate pe site aveti si sansa sa generati linkuri de calitate. In cazul in care continutul vostru se regaseste si pe alte site-uri, va fi greu a obtineti linkuri si probabil nu veti avea un rang foarte bun, dat fiind ca Google prefera varietate in rezultatele oferite. Daca aveti continut original de o calitate suficienta pe site, puteti apoi sa il faceti cunoscut siteurilor cu autoritate online si este posibil ca acestea sa trimita link catre siteul vostru, aceata practica se numeste backlink de calitate.
  • Motoarele de cautare trebuie sa inteleaga ca un link e un link ce prezinta incredere. Linkurile pot fi create pentru a fi ignorate de motoarele de cautare prin atributul rel nofollow.
  • Motoarele de cautare va pot gasi siteul si prin alte siteuri care ofera link catre siteul vostru. Va puteti de asemenea inscrie siteul pe motoarele de cautare in mod direct- dar eu nu am facut asta pentru nici un site in ultimii 10 ani- nici voi probabil ca nu trebuie a o faceti. Daca aveti un site nou, in locul vostru l-as inregistra imediat in Google Webmaster Tools.
  • Google si Bing folosesc googleboti si bingboti ce cerceteaza webul cautand noi linkuri. Acesti boti pot gasi undeva un link catre pagina voastra de start si apoi pot indexa toate paginile siteului daca acestea sunt legate intre ele. Daca siteul vostru are o harta XML, spre exemplu, Google o va folosi pentru a include continutul in index. O astfel de harta este inclusiva nu exclusiva. Google va indexa fiecare pagina de pe siteul vostru- chiar si paginile din afara hartii XML.
  • Foarte multi cred ca Google nu va permite unor site-uri noi sa aiba un rang bun pana cand adresa nu ”imbatraneste” si nu devine ”de incredere” pentru Google. Parerea mea este ca depinde de calitatatea linkurilor. Uneori siteul costru poate sa aiba un rang foarte bun o vreme dar apoi poate disparea complet pentru cateva luni. O perioada de acomodare pentru a experimenta felul in care traficul din Google va influenteaza siteul.
  • Google va clasifica siteul cand acesta este indexat – iar aceasta clasificare poate avea efecte drastice asupra rangului. Este important pentru Google sa isi dea seama care este intentia voastra finala – doriti sa deveniti un site creat special pentru Google, un domeniu ce sustine o afacere cu un scop real? Asigurati-va ca va faceti intentiile clare si ca sunteti constienti de semnalele pe care le oferiti si ca sunteti focusati pe satisfacerea vizitatorilor.
  • NOTA – daca o pagina exista doar pentru a face bani din trafic Google – acesta o va considera spam.Voi aprofunda mai mult subiectul pe parcursul acestui ghid.
  • Transparenta pe care o oferiti pe siteul vostru in tect si linkuri despre cine sunteti, ce faceti si cum sunteti perceputi online sau ca afacere reprezinta un mod prin care Google va poate stabili rangul. Tineti cont de faptul ca Google are o armata imensa de evaluatori de calitate care la un moment dat vor ajunge pe siteul vostru daca primiti mult trafic din partea Google.
  • Pentru a obtine un rang bun pentru anumite cuvinte sau fraze cheie de obicei trebuie sa aveti fraza sau cuvintele pe pagina voastra sau in linkuri de conduc catre pagina/site.
  • In final ce trebuie sa faceti depinde foarte tare si de ceea ce fac cei cu care concurati pentru respectivul termen. Trebuie macar sa le egalati eforturile daca o plusare este prea greu de realizat.
  • Ca rezultat al altor siteuri de calitate ce au link catre siteul vostru, siteul are acum o anumit cantitate de pagerank, care este impartita cu toate paginile interne ce va formeaza siteul.
  • Da, trebuie sa construiti linkuri catre site-ul vostru pentru a obtine un pagerank mai mare. Google este un motor de cautare bazat pe linkuri.
  • Google nu intelege inca perfect ideea de continut bun sau de calitate, dar intelege foarte bine ideea de continut popular. Poate de asemenea sa identifice continut de slaba calitate si va va penaliza pentru acesta, sau in cel mai bun caz va va reduce traficul prin cateva modificari ale agoritimului.
  • Google prefera sa evide termenul de penalizare. Actiunile lor sunt explicate de obicei prin o crestere a experientei inginerilor Google, ce acum sunt capabili sa identifice mai usor continutul si linkurilde de calitate… si invers continutul de o calitate redusa si linkurile slabe. Daca iau masuri din cauza linkurilor platite, numesc aceasta practica actiune manuala, actiune despre care veti fi notificati in WebmasterTools daca sunteti logati.
  • Construirea de linkuri nu este doar un joc al numerelor. Un link ce vine de la un site cu autoritate in Google e uneori tot ce va trebuie pentru a avea succes pe o anumita nisa in Google. Desigur, cu cat mai multe astfel de linkuri cu atat mai bine. Este evident ca aveti nevoie de cat mai multe linkuri de pe cat mai multe siteuri cu autoritate pentru a beneficia la maxim de avantajele Google.
  • Incercati sa obtineti linkuri din pagini text ce trimit catre siteul vostru prin cuvinte cheie relevante.Obtineti linkuri din partea unor pagini ce au multe linkuri catre ele si in curand veti observa rezultatele.
  • Trimiterea de linkuri catre o pagina cu fraze sau cuvinte cheie in link, ajuta foarte tare in toate motoarele de cautare. Spre exemplu ”optimizare seo” fata de https://mshost.ro/optimizare-seo sau ”click aici”. In 2016, Google pedepseste textul ancora manipulativ foarte agresiv asa ca ramaneti atent si limitati-va la a mentiona brandurile si la URL-urile simple ce construiesc autoritate cu mai putin risc. Foarte rar optimizez pentru text scris incorect gramatical.
  • Cred ca ancora text ce trimite link in navigarea interna este inca valoroasa, dar trebuie pastrata naturala. Google are nevoie de linkuri pentru a gasi si a impartii pe categorii paginile din siteul vostru. Nu subestimati valoarea unui link intern inteligent, bogat in cuvinte cheie, cu o arhitectura bine pusa la punct si asigurati-va ca intelegeti cate cuvinte Google numara intr-un link, dar nu intreceti masura. Prea multe linkuri pe o pagina pot fi vazute ca o experienta neplacuta pentru utilizator. Evidati sa aveti multe linkuri ascunse in modelul vostru de navigatie.
  • Motoarele de cautare precum Google verifica intreg siteul urmarind toate linkurile din site spre pagini nou, cam la fel ca un om care acceseaza aceste pagini. Google va va indexa paginile si in cateva zile de obicei incepe sa retuneze paginile in paginile de rezultate ale cautarilor.
  • Dupa un timp Google va stii de existenta paginilor voastre si le va pastra pe cele pe care le considera demne, cu continut original sau cu multe linkuri catre ele.
  • In mod ideal, veti avaea pagini unice cu titluri unice cu meta descriere unica. Google nu pare sa foloseasca meta descrierea cand ofera rang unei pagini pentru cautarea unui anumit cuvant cheie daca aceasta nu este relevanta si daca nu sunteti atenti puteti termina prin a oferi spammerilor text original. Personal nu ma mai ingrijorez de meta cuvinte cheie deoarece Google si Bing spun ca fie le ignora sau le folosesc ca semnal spam.
  • Analiza intregului site din partea Google va dura ceva timp, examinarea continutului text a linkurilor. Acet proces dureaza din ce in ce mai mult in ultima vreme, dar este in definitiv determinat de reputatia domeniul vostru si a pagerankului.
  • Daca aveti pe site mult text duplicat si de proasta calitate, pe care botii Google l-au gasit deja pe alte siteuri, Google va va ignora pagina. Daca siteul sau pagina voastra emite semnale de spam atunci Google va va penaliza mai devreme sau mai tarziu. Daca aveti multe astfel de pagini pe site Google va va ignora mare parte din site.
  • Nu e nevoie a umpleti textul de cuvinte cheie pentru a castiga in fata competitiei.
  • Optimizati pagina pentru mai mult trafic, crescand frecventa frazei cheie dorite, a termenilor cheie relevanti, avand grija ca apat cuvinte cheie si sinonime atat in linkuri, titluri de pagina cat si in continut. Nu exista o cantitate ideala de text, nici o densitate magica pentru cuvintele cheie. Folosirea prea multor cuvinte cheie este o problema cu doua taisuri in ultima vreme.
  • Prefer sa ma asigur ca am mai multe cuvinte unice relevante pe pagina.
  • Daca trimiteti linkuri catre siteuri irelevante, Google poate ignora pagina de asemenea, in functie de siteurile in discutie. Catre cine trimiteti link si cum trimiteti link chiar conteaza. Ma astepta ca Google sa foloseasca practici de construire a linkurilor drept potential mod de clasificare a siteurilor. Siteurile afiliate spre exemplu nu au o situatie foarte buna in Google in aceasta perioada fara backlinkuri de calitate si pagini cu o calitate superioara.
  • Continutul original este inca primordial si va atrage cresterea naturala a linkurilor in opinia Google. Prea multe linkuri catre site intr-un timp prea scurt va pot devaloriza siteul. Prefer sa raman in zona de siguranta si incerc mereu sa ma asigur ca linkurile mele beneficiaza de o foarte mare diversitate pentru a le face sa arate mai natural.
  • Google poate scadea valoarea unor intregi siteuri , a unor pagini individuale si linkuri daca le considera pe acestea mai putin necesare sau ca reprezentant o experienta neplacuta pentru utilizator.
  • Google stie cine trimite link catre siteul vostru, cunoaste calitatea acelor linkuri dar si catre cine trimiteti voi linkuri. Acesti factori si nu numai, ajuta Google sa determine ce rang are o pagina de pe siteul vostru. Pentru a complica lucrurile si mai tare pagina de pe siteul vostru ce obtine un rang bun poate sa nu fie pagina care va interesa.
  • Este important sa impartiti atentia si eforturile in mod egal catre frazele/ cuvintele cheie de vanzare dar si catre restul paginilor din site pentru ca Google sa nu retrogradee aceste pagini.
  • Luati in calcul linkuri din pagina de start a siteului vostru catre alte pagini importante din site.
  • Focusati-va pe relevanta mai intai. Abia poi puteti acord atentie eforturilor de marketing si reputatiei. Aceasta este cheie succesului in 2016.
  • La fiecare cateva luni Google isi schimba algoritmii pentru a pedepsi optimizarea de slaba calitate. Sau manipularea industriala. Google Panda si Google Pinguin sunt doua astfel de updateuri. Este important de inteles ca Google isi schimba algoritmii pentru a putea controla paginile returnate.
  • Arta modificarii rangului consta in modificarea acestuia fara incalcarea regulilor acestor algoritmii si fara reprosuri din partea evaluatorilor umani.
  • Focusati-va pe imbunatatirea vitezelor de descarcare. Webul se schimba foarte repede si un site rapid este o experienta placuta pentru utilizator.

Cercetarea cuvintelor cheie

Primul pas in orice campanie profesionala este reprezentat de cercetarea si analiza cuvintelor cheie.

grafic

Cineva m-a intrebat despre aceasta metoda de optimizare seo organica si cred ca este cel mai simplu lucru pe care cineva il poate face pentru a garant rezultate.

Graficul de mai sus(de anul trecut) ilustreaza un termen destul de valoros, din patru cuvine. Am obsrvat ca o pagina nu avea un rang bun in Google pentru acest termen si am folosit urmatoare tehnica simpla.

M-am gandit ca este un exemplu simplu ce ilustreza un aspect al modificarii rangului, complet organic, 100% prietenos Google.

Acest ”tertip” functioneaza pentru cuvinte cheie, evident cu diferite rezultate in functie de concurent si de disponibilitatea continutului pe siteul vostru.

Fraza cheie pentru care testez rangul nu se afla pe pagina, nu am adaugat fraza cheie nici in linkuri catre pagina si nu am folosit nici redirecturi sau alte tehnici ascunse, dar dupa cum vedet din grafic, rangul pare sa creasca.

Puteti profita de pe urma acestui fapt daca stiti cum Google functioneaza.

Ce am facut sa obtin primul rezultat pentru acea fraza cheie?

Am adaugat un cuvant pe pagina in text, deoarece adaugarea intregii fraze ar fi fost perceputa ca prea mult pentru alte variatii ale termenului principal. Devine interesant daca faceti asta mai multor pagini si cu mai multe fraze cheie. Cel mai important lucru este cercetarea cuvintelor cheie si identificarea cuvintelor pe care sa le adaugati.

Acest exemplu ilustreaza relevanta pe o pagina a unui cuvant cheie. A cuvantului cheie potrivit.

Da – e posibil ca in acelasi timp sa se intample multe alte lucruri, nu se poate stii cu exactitate de ce Google a oferit rang unei pagini dar puteti sa contati pe faptul ca aceste lucruri se vor intampla si sa va ocupati de lucrurile care stiti ca functioneaza pentru voi.

Intr-o perioada de optimizare superficiala este util sa castigati cativa termeni pentru care sa aveti un rang bun fara foarte multe efort.

Desigur ca puteti aglomera pagina cu cuvinte cheie, sau spama profilul de linkuri, dar ma intereseaza cum putem obtine mai mult cu mai putin efort. Cred ca aceasta este cheia pentru a pastra algoritmii Google multumiti.

Exista multe unelte pe web care sa ajute cu cercetarea cuvintelor cheie.

Puteti folosi oricate unelete de cercetare doriti pentru a identifica oportunitatile de a aduce mai mult trafic catre o pagina.

Eu mi-am construit propiul ajutor.

grafic-raport

Google analytics cuvinte cheie

Google Analytics era cel mai bun loc in care sa verificam cuvintele cheie pentru anumtie siteuri, dar acesta aspect s-a schimbat cu cativa ani in urma.

Google incetat sa mai ne spuca ce cuvinte cheie trimit trafic catre siteurile noastre inca din Octombrie 2001, ca parte a unor temeri privind securitatea userilor.

„Google va incepe sa cripteze cautarile utilizatorilor atunci cand acestia sunt logati in Google.com printr-o conexiune securizata. Trecerea la cautari SSL inseamna de asemenea ca siteurile pe care oamenii le viziteaza dupa ce acceseaza un rezultat Google nu mai primiesc date despre cautarea vizitatorului, exceptie facand reclamele.”

„In noul sistem Google, datele de referinta vor fi blocate. Asta inseamna ca proprietarii de siteuri vor pierde date importante de care depind pentru a intelege cum siteurile lor sunt gasite prin Google. Vor putea totusi inca sa isi dea seama ca cineva a ajuns pe site in urma unei cautari Google. Nu vor sti in schimb care anume a fost aceasta cautare”

Puteti inca primi o parte din aceste date daca va logati pe Google Webmaster Tool, dar chiar si informatia de acolo este limitata si adesea nu foarte exacta. Informatiile despre cuvinte cheie pot fi foarte folositoare, iar aceasta perioada si informatiile despre backlinkuri sunt esentiale.

Daca siteul pe care lucrati este unul vechi, exista probabil deja o multitudine de cuvinte cheie in Google Analytics.

Sunt cuvintele cheie boldate sau italice de ajutor?

Unii webmasteri sustin ca boldarea cuvintelor cheie sau scrierea acestora folosind caractere italice pot ajuta rangul atunci cand vorbim de optimizare paginilor.

Este aproape imposibil sa testam acest lucru si cred ca in prezent, Google poate sa foloseasca de aceasta alegere mai degraba pentru a sanctiona un site decat pentru a il promova.

Personal folosesc uneori caractere boldate pe acest site stric pentru utilizatori.

Evitati sa ii dati lui Google motive sa va scoata din cautari, cred ca Google trateaza siteurile in care are incredere cu totul altfect decat o face cu alte siteuri.

Pastrati lucrurile simple, naturale si folositoare.

Cate cuvinte si cuvinte cheie folosesc pe o pagina?

Sunt intrebat asta tot timpul.

Raspunsul este: nu exista un numar optim de cuvinte, o cantitate optima de text pentru o pagina. Cat text e necesar depinde de autoritatea domeniului, de relevanta subiectului si de cata competitie exista pentru termenii in discutie.

In loc sa va ganditi la cantitatea tectului este de preferat sa va concentrati atentia asupra continului paginii. Optimizati continutul cu tinand gandind ca cineva care cauta indormatia.

Nu cred ca aveti envoie de un numar nimic de cuvinte pentru a obtine un rang bun in Google. Am vazut paginii cu 50 de cuvinte avand un rang mai bun decat paginii cu 100, 250, 500 sau 1000 de cuvinte. Pe de alta parte am vazut si pagini cu un rang foarte bun fara sa contina text, folosind doar linkuri si alte „strategii”.

In prezent prefer paginile lungi cu mult text, desi inca ma bazez foarte mult pe analiza cuvintelor cheie pentru a imi construi paginile. Beneficiul paginilor lungi este ca pot include fraze cheie lungi.

Fiecare site e diferit. Unele pagini, de exemplu, pot „scapa” doar cu 50 de cuvinte datorita domeniului si a linkurillor. Pentru mine cel mai important lucru este sa fac paginile cat mai relevnte pentru cautarea utilizatorului. Nu imi pasa cu cate cuvinte fac asta.

Un lucru de tinut minte – cu cat aveti mai mult textpe pagina, presupunand ca este unic, bogat in cuvinte cheie si relevant cu atat pagina va primii mai multi vizitatori din Google.

Nu exista un numar optim de cuvinte pe o pagina pentru o mai buna plasare in Google. Fiecare site, fiecare pagina sunt diferite. Google va va recompensa la un moment dat atat timp cat exista text unic pe siteul vostru.

Care este densitatea potrivita pentru cuvintele cheie pentru o optimizare seo eficienta?

Raspunsul pe scurte este – nu exista.

Nu exista o marime universala cand vine vorba despre densitatea cuvintelor cheie, nu exista un procentaj optim care garanteaza un rang bun. Puteti in schimb sa folositi prea multe cuvinte cheie si sa fiti percepun ca spamer.

Cele mai multe websiteuri profesionale sunt de acord cu faptul ca nu exista un procent ideal de cuvinte cheie intr-un tet pentru a duce un site in prima pagina Google. Motoarele de cautare nu sunt usor de pacalit. Cheia succesului, la fel ca in multe alte domenii, sta in simplitate.

Cand scriu continut incerc sa ma concentrez pe termeni cheie, dar nu incerc niciodata sa calculez frecventa cu care ii folosesc pe acestia pentru a calcula in procentaj optim, exista multe alte lucruri la care la lucrez.

Incerc sa includ termeni inruditi, variante mai lungi si sinonime in continutul principal, cel putin o data(uneori doar de atat este nevoie).

Densitatea optima a cuvintelor cheie este un mit, desi inca exista oameni care cred altceva.

„Lucruri nu siruri”

Google a devenit mai bun la a-si da seama care este subiectul unei pagini, dar si care este subiectul exact care ar satisface intentia cautarii utilizatorilor. Spre deosebire de trecut, in prezent, Google nu se mai bazeaza doar pe cuvinte si fraze cheie pentru a determina aceste lucruri.

Google dispune de un graf al cunostintelor de care se foloseste pentru a crea paginile cu rezultate ale cautarilor.

Google are mai multe optiuni atunci cand rescrie intrebarea intr-un mod contextual, bazat pe cea ce ati cautat in trecut, cine sunteti, cum ati cautat si unde va aflati la momentul efectuarii cautarii.

Pot scrie natural si totusi sa am un rang ridicat in Google?

Da, in 2016 este indicat pentru SEO sa scrieti natural si succint, dar daca nu stiti exact care sunt cuvintele cheie pe care le targetati si nu aveti experienta in domeniul despre care scrieti, veti avea rezultate mai slabe decat cei ce au aceasta experienta.

Puteti obtine un rang bun scriind natural, cu exceptia catorva cuvinte cheie pe care trebuie sa le folositi pentru a optimiza pagina.

Exista prea multe pagini ce concureaza pentru primele locuri pentru a ajunge acolo fara sa optimizat continutul.

Evident, cat text trebuie sa scrieti, cat trebuie sa lucrati la ei si care va fi rangul la care veti ajunde depinde si de reptatioa domeniului pe care se afla siteul pe care veti publica articolul.

Aveti nevoie de mult text pentru a obtine un bun rang in Google?

Scopul de cautare al userului reprezinta ceea ce un user doreste sa realizeze atunci cand cauta ceva folosind Google.

Specialistii in optimizare au impartit acest scop dupa urmatoarele categorii(exista un post excelent pe Moz despre acest subiect):

  1. Tranzactionat – Userul doreste sa incheie o sarcina(ex: sa cumpere, sa creeze un cont)
  2. Informationala – Userul doreste sa invete ceva
  3. Navigationala – Userul stie unde vrea sa ajunga

Evaluatorii de calitate ai Google simplifica aceste categorii si ajung la :

  • Face
  • Stie
  • Merge

Atat timp cat atingi scopul principal al userului, nu conteaza cate cuvinte sunt necesare pentru a face acest lucru.

Optimizare seo pentru scopul si satisfactia utilizatorului

Cand vine vorba de construirea unui text prietenos pentru Google, trebuie sa optimizam pentru scopul utilizatorului, nu doar pentru ce acesta a tastat in Google.

Google va trimite oameni ce cauta informatie despre un anumit subiect catre paginile cu cea mai buna calitate si relevanta din baza sa de date.

Google este intr-o evolutie constanta pentru a intelege mai bine contextul si scopul si comportamentul utilizatorului si nu se teme sa faca schimbari pentru a aduce in fata acestuia pagini cu o calitate superioara ce ofera satisfactie.

Desigur, optimizarea pentru scopul utilizatorului, chiar si in acest mod, este ceva ce s-a facut mereu, chiar si inainte de rescrierea cautarilor si de Google Hummingbid.

Optimizarea pentru „click-ul lung”

Cand vine vorba de clasificarea satisfactiei utilizatorului exista cateva teorii care se vehiculeaza in momentul de fata. Google ar putea urmarii satisfactia consumatorului prin proxy. Cand un utilizator foloseste Google pentru a cauta ceva, comportamentul lui din acel moment poate fi un proxy al relevantei si calitatii paginilor cu rezultate.

Ce este un click lung?

Un user acceseaza un rezultat dar apoi revine in pagina cu rezultate, plimbandu-se intre siteuri pana cand ramane pe unul dintre acestea. Google are aceasta informatie si o poate folosii pentru a analiza satisfactia utilizatorului.

Optimizati continutul suplimentar pe pagina

Odata ce aveti continut trebuie sa va ganditi la continut suplimentar si linkuri secundare pentru a ajuta userii sa navige mai usor.

Continutul se poate regasi in linkuri catre propriul continut de pe alte pagini, dar daca vreti intradevar sa ajutati un user sa inteleaga un anumit subiect ar trebui sa trimiteti linkuri catre exterior, catre alte resurse – ex. catre alte siteuri. Un site care nu trimite linkuri catre alte siteuri are mai putine sanse de succes.

  • Sarcina – Pe pagini informationale trimiteti link catre pagini asemanatoare de pe alte siteuri si catre alte pagini relevante de pe propriul site
  • Sarcina – Pentru pagini de e-commerce, adaugati produse asemanatoare
  • Sarcina – Creati continut care intra cu adevarat in subiect
  • Sarcina –Pastrati continutul actualizat, limitati reclamele, maximizati conversiunea, verificati linkurile pentru a evita aparitia linkurilor stricate sau a redirecturilor
  • Sarcina – Continutul trebuiie scris de persoane cu experienta asupra subiectului aflat in discutie
  • Sarcina – Daca aveti un blog aveti grija ca acesta este bine organizat. Evitati sa creati pagini ce in viitor pot fi considerate slabe din punctul de vedere al continutului, planificati o strategie larga pentru continutul ce apare pe blogul vostru. Daca scrieti 30 de pagini despre diferite aspecte ale unui anumit subiect puteti rezuma totul intr-o singura pagina pentru a ajuta utilizatorul sa inteleaga mai usor ce doriti sa ii comunicati.

Titlul paginii – un factor decisiv in optimizare seo

Tagu titlul paginii (sau elementul titlu HTML) poate fi unul dintre cei mai importanti factori pentru optimizare seo” ce influenteaza rangul unei pagini. Cuvintele cheie din titluri pot, fara indoiala, sa ajute paginile sa creasca in rang. Titlul este adesea folosit de Google si ca titlul unui link in pagina de rezultate

Pentru mine un titlu perfect in Google depinde de o serie de factori si voi prezenta cativa dintre acestia mai jos:

Titlul unei paigni este foate relevant pentru pagina pe care o reprezinta. Acesta influenteaza gradul de utilizare, rangul in motoarele de cautare si rata satisfactiei experimentate de utilizatori. Va fi probabil afisat ca titlu in browser si ca titlul pentru link atunci cand acesta este returnat de Google, Bing si alte motoare de cautare. Titlul este coroana unei pagini web.

Conceptul de recursivitate

Conceptul de recursivitate

în informatică și matematică, recursivitatea este un concept fundamental. Spunem ca o noțiune este definită recursiv dacă în cadrul definiției intervine însăși noțiunea care se definește. De exemplu, un descendent al unei persoane este un copil al său sau un descendent al unui copil al său. În acest caz, pentru a defini noțiunea de descendent am folosit noțiunea însăși.

În matematică apar frecvent relații recursive, denumite și relații de recurență. De exemplu, să considerăm șirul Fibonacci : 0,1,1,2,3,5,8,13,21, …

Observăm că în acest șir primii doi termeni sunt 0 și 1, iar in rest, fiecare termen se obține însumând cei doi termeni care il preced. Prin urmare, o definiție recursivă pentru șirul Fibonaci este :

sirul finobacci

Apare înrebarea : orice descriere de acest tip este corect? Să consideram următorul exemplu :

exemplu sir finobacii

Observati că f (0)=1, iar dacă n>1, pentru a calcula f(n) trebuie sa evaluăm mai întâi f(n+1). Dar pentru a evalua f(n+1) va fi nevoie de f(n+2), deoarece n>0 impălică n+1>0 . Prin urmare, funcția f nu poate fi evaluată decât pentru 0.

Regulile fundamentale pentru recursivitatea să fie definită corect sunt:

  1. trebuie să existe cazuri elementare, care se pot rezolva direct,
  2. pentru cazurile care nu se rezolvă direct, recursivitatea trebuie să progreseze către un caz elementar.

Exemplu precedent încalcă a doua parte a acestei reguli.

O greșeală care apare frecvent este însă și încălcarea primei reguli. De exemplu, am solicitat unui elev să descrie o funcție recursivă care să calculeze suma cifrelor unui număr natural. Am abordat problema excelent : suma cifrelor unui număr natural n se obține adunând ultima cifră a numărului n(n%10) cu suma cifrelor numărului natural, care se obține eliminând ultima cifra din n(sum (n / 10)) și a scris relația următoare:

IMG_0182

Evident, a uitat cazurile elementare. Ca urmare, recursia nu se oprește niciodată : pentru a calcula suma cifrelor numărului natural, se elimină succesiv cifrele sale, până când argumentul n devine 0. Din acest moment, se evaluează la infinit sum(0), deoarece 0/10 este permanent 0.

Deci corect ar fi fost:

sir corect

Gazduire web SSD, Gazduire seo si ip dedicat

Cum să alegem o găzduire web potrivită

Când alegem un pachet de găzduire web pentru site-ul nostru trebuie să ţinem cont de câteva aspecte esenţiale, unul dintre ele este spaţiul alocat, traficul pe care ni-l oferă acel pachet de găzduire.
În ceea ce priveşte spaţiul alocat, trebuie sa ştim exact câţi GB sau MB ne trebuie pentru a putea rula site-ul în condiţii optime. Dacă deţinem un simplu site de prezentare cu siguranţă nu va depăşi 5 GB spaţiu însă dacă avem un magazin online realizat pe o platformă didicată magazinelor online şi avem 1000 de produse cu siguranţă ne va trebui un spaţiu de stocare mult mai mare. În principiu ca să ruleze un magazin online în condiţii optime pe un pachet de găzduire web mediu va trebui sa optimizăm acel magazin online, să optimizăm imaginile stocate pe magazin, să folosim sistemul de cache.
O găzduire web este un factor important în ceea ce priveşte rularea site-ului, deschiderea paginilor, indexarea site-ului. Recomandăm ca în momentul în care se doreşte achiziţionarea sau schimbarea unui pachet de găzduire web să se ţină cont de urmatoarele aspecte:
– Pachetul de găzduire trebuie să conţină ip dedicat        gazduire web ssd
– Trafic nocontorizat
Spaţiu de stocare SSD
– Uptime garantat de 99.9 %
– Suport tehnic 24/7
– CPanel

La ce ne ajută un ip dedicat  ?

Ip-ul dedicat ne ajută în momentul în care site-ul este finalizat şi urcat pe acel pachet de găzduire şi trimis la indexat. În momentul în care un site rulează pe un ip dedicat, indexarea şi optimizarea sa din punct de vedere seo este benefică faţă de un site găzduit pe un ip shared ( ip-shared inseamnă ca mai multe site-uri sunt găzduite pe acel host sau pe un cont de reseller).

Traficul necontorizat este indicat pentru un website deoarece în cazul în care un site beneficiază de un pachet limitat din punct de vedere al traficului, în momentul în care site-ul a atins limita oferită de acea găzduire web site-ul işi pierde din poziţiile google şi încarcarea sa este mult mai grea.

Spaţiul de stocare este foarte important pentru orice website, de regula este indicat sa se folosească SSD, ajută foarte mult la deschiderea paginilor, funcţionarea site-ului este mult mai optimă.

Pentru mai multe detalii şi sugestii accesaţi pagina de contact sau chatul nostru.

Noile domenii .click si .link sunt gata de inregistrare

Înregistrare domenii .click și .link

Noile domenii .click și .link disponibile acum si pe site-ul nostru. Aceste domenii vă dă posibilitatea de a inregistra diferite nume de domenii care erau deja inregistrate pe alte tld.

Aceste domenii .click si .link sunt disponibile din data de 12.04.2016 pe mshost.ro. Prețul de inregistrare a unui domeniu este de 55 lei anual. Domeniile se achizitionează pe an!

La înregistarea a 4 domenii  .click sau .link primiți 1 lună de găzduire web gratuită.

Noul domeniu .family

Noul domeniu .family gata de înregistrare

Acum vă puteți înregistra nou domeniu cu terminația .family, acest domeniu este perfect pentru afacerile de familie, site-uri de prezentare, galerii foto.
Echipa noastră vă oferă acest domeniu la numai 39 de euro, activarea domeniului se face instantaneu din momentul achitării sale.

inregistrare domeniu .family

Cum putem sa ne protejam propriul website?

Securitate Website

În ultima perioada s-au „spart” foarte multe site-uri, fie că erau magazine online sau pur și simplu site-uri de prezentare, „hakerii” caută (scanează) vulnerabilitatea site-ului, efectuază injecții sql.
Pentru a preveni acest lucru este nevoie să stiti cateva lucruri esențiale.

  • Primul lucru este să vă instalați un certificat ssl. Acest certificat ssl ajută ca criptarea datelor trimise, în cazul în care dețineti un magazin online este inevitabil să nu aveți implementat un sistem de
    logare pentru useri. În momentul în care se trimit aceste date de logare ele se trimit în formă criptată. De preferat este sa utilizați acest certificat ssl.
  • Al doilea lucru este să vă protejați adresa de email afișată pe site ! Majoritatea site-urilor nu folosesc o modalitate de criptare (protejare) a adresei de email, de aceea vă recomandăm să folosiți o metodă de protejare a adresei de email afișată pe site. O metodă de criptare a adresei de email este criptarea prin javascrip sau prin imagine, aceste două modalități vă protejează adresa de email afisată pe website, in acest mod ea nu poate fi extrasă prin diferite moduri sau softuri de estragere, phishing de email.
  • Al treilea lucru esențial este dezactivarea variantei de php pe care o folosiți, majoritatea website-urilor nu au acest lucru activat. Prin dezactivarea acestuia site-ul devine mai securizat din pun de vedere al injectarii bazei de date.
  • Al patrulea lucru este schimbarea userului și a parolei de logare, este esential să folosiți parole cat mai bine optimizate, recomandăm folosirea de caractere speciale !Pentru mai multe detalii sau asistență tehnică intrați pe pagina de contact.

securitate web

De ce WordPress pentru o afacere online?

De ce WordPress pentru o afacere online?

După un studiu amănunțit am ajuns la concluzia că această platformă free WordPress este cea mai răspândită și cunoscută de catre utilizatori.
Wordpress s-a făcut cunoscut și utilizat de majoritatea utilizatorilor de platforme Open Source prin faptul că este ușor de administrat, se găsesc
pluginuri pentru majoritatea ceritelor utilizatorilor.

Avantajele platformei WordPress este că se instalează ușor și din câteva click-uri se poate instala și o tema. Pentru a administra un site realizat
pe WordPress nu trebuie neapărat să avem cunoștințe avansate de programare deoarece ne ajută foarte mult Dashbordul platformei.

Ce trebuie să Știm Înainte de a instala aceastĂ paltformĂ?

Ca toate lucrurile să decurgă bine ar fi ideal să ne luăm o găzduire wordpress, această găzduire este special concepută pentru a rula mult mai bine acest script WordPress decat o găzduire normală.
Daca deținem un magazin online realizat pe acest CMS ar fi indicat să instalăm și un certificat SSL, acest certificat crește încrederea în utilizatori, crește potențialul de cumpărători.

Cum trebuie sa optimizăm acest site din punct de vedere SEO?

După multe teste efectuate pe această nișa „optimizare seo” am ajuns la concluzia că cel mai bun și mai agreat plugin este cel de la Yoast, dar
acest plugin trebuie modificat deoarece nu ne permite să schimbam prioritățile din sitemap. Indicat este sa modificați corespunzător acest plugin
pentru a avea rezultatele corect definite în Google. Dacă nu se fac aceste modificări ale pluginului, sitemap-ul se va crea automat și prioritățile
se vor adăuga automat, ceea ce nu este corect. Corect este să punem individual pe fiecare pagină sau postare prioritatea sa. Precizăm că pentru a
modifica acest plugin trebuie sa aveți cunoștințe avansate de programare și limbaj php. Pentru mai multe detalii privind modificarea acestui plugin
intrați aici (web development).

modificare plugin wordpress

Ce temă este indicat sa cumpar pentru un site de prezentare?

De regulă este indicat fie ca e un site de prezentare, magazin online, director web, site anunțuri, de știri vă sfătuim să luați o tema responsive,
sau să creați o temă de la zero. Nu incurajam luarea temelor de pe torenți sau alte site-uri similare deoarece sunt infectate fișierele temei.

Noul update pentru WordPress 4.4 din 8 decembrie

Update WordPress 4.4

Pe data de 8 decembrie va fi disponibil noul update WordPress pentru versiunea 4.4. Milioane de utilizatori, blogger, web designeri de WordPress aşteaptă cu nerăbdare acest update. Acest update la noua versiune este mult mai bun şi mai securizat, după cum ştim WordPress a fost mereu vulnerabil la atacuri de tip puff, xml, sql injection.
Update-ul la versiunea 4.4 ne va scăpa de diferite bugg-uri şi sperăm nu va mai fi la fel de vulnerabil ca celelalte versiuni.
Puteţi testa varianta beta de pe : https://wordpress.org/plugins/wordpress-beta-tester/

 

update wordpress 4.4

Ce inseamna seo?

Ce înseamnă optimizare SEO?

Optimizarea seo înseamnă poziţionarea website-ului în topul căutărilor Google. Prin SEO site-ul apare în primele poziţii ale motoarelor de căutare : Google, Yahoo şi Bing.

Care este durata minimă pentru a începe o campanie tip SEO?

Durata minimă pentru o campanie de tip SEO este de minim 3 luni pentru a avea poziţii bune în clasamentul afişărilor Google. La o campanie de 3 luni website-ul va apărea pe 3 cuvinte cheie în prima pagină a motorului de căutare.

Pentru ce site sau platformă este valabilă această campanie de optimizare seo?

Campaniile de optimizare SEO sunt valabile pentru orice platforma web sau limbaj. Campaniile de optimizare seo se fac organic.
Ce trebuie fac ca îmi optimizez site-ul, care sunt cerinţele?

Pentru început, o campanie seo se desfăşoară pe mai multe etape, prima etapă este scanarea site-ului, identificarea greşelilor . După identificarea lor trebuie remediate, adăugat un nou text dacă este cazul sau modificat, adăugare de cuvinte cheie în text, refacere titlu şi meta descriere.
Ce platformă îmi recomandaţi folosesc pentru un site de prezentare?

Recomandăm realizarea unui website de prezentare şi nu numai pe platforma de WordPress deoarece este foarte bine optimizată şi pluginurile sunt foarte bune. Recomandăm folosirea unui template cu licenţă sau crearea unuia de la zero. Important este acel template folosit fie mobile-friendly.
Puteţi realiza şi siteuri la comandă, optimizate seo?

Desigur, departamentele noastre se ocupă şi cu web design, găzduire web, optimizare seo, servere vps, vds.

Departamentul de web design se ocupă cu realizare de website-uri pe platforme open seource şi nu numai, folosim orice cod sau limbaj de programare. Realizăm template-uri unice pentru site-urile realizare pe WordPress.

Ce găzduire îmi trebuie pentru un site realizat pe platforma de Worpress, este un site de ştiri?

Pentru un site de ştiri recomandăm un VPS, virtual private server, deoarece spaţiul alocat este mult mai mare, vine însoţit cu un ip dedicat ceea ce face optimizarea mult mai bine, traficul pe site fiind necontorizat.

Pentru mai multe detalii intraţi pe https://mshost.ro/optimizare-seo/

 

ce inseamna seo

Cele mai frecvente greseli a unui site

Cele mai frecvente greşeli a unui website :

Prima greaseala a unui website este optimizarea lui din punct de vedere tehnic şi vizual, site-ul trebuie să fie mobile-friendly, paginilie să se încarce repede. În momentul în care un website nu este creat corespunzător, nu este mobile-friendly, Google va penaliza acest aspect şi va depuncta site-ul. Depunctarea website-ului se revarsă în căderea site-ului din poziţionarea Google .

O a doua greşeală care este foarte importantă este OPTIMIZAREA SEO făcută greşit, o optimizare seo trebuie făcută corect, alegerea cuvintelor cheie după domeniul de activitate şi numele site-ului, domeniul site-ului nu trebuie să fie prea lung precum şi lunkurile din el. Dacă folosim linkuri foarte lungi sau titlul paginii, al postării, articolului ele sunt greu de interpretat şi site-ul nu va apărea unde ne dorim.

O altă greşeală pe care o fac majoritatea persoanelor care vor să îşi realizeze singuri un website, să nu se folosească teme de pe torenţi, teme sparte, aceste teme „gratuite” vin însoţite cu fişiere tip spam care vă da peste cap toată munca şi tot site-ul.

Folosirea de pluginuri inutile, aceste pluginuri inutile vor îngreuna încărcarea site-ului, iar Google nu agreează acest aspect. Un site trebuie să fie cât mai simplu şi cât mai uşor de citit atât de utilizator cât şi de rotobotii google.

 

plan web design